Depasirea „esecului”

Sentimentul esecului este des intalnit in viata fiecaruia dintre noi in diverse doze, facandu-ne sa experimentam  angoasa si uneori rusine. Este important in ce fel alegem sa il privim, deoarece multi dintre noi tindem sa il resimtim ca pe ceva negativ care ne face sa parem slabi in fata altora. Exista si o alta modalitate, si anume sa privesti esecul ca pe un feedback, ca pe o experienta din care ai de invatat.

Iata 3 lucruri pe care sa ti le spui mental si in care straduieste-te sa crezi, pentru a depasi sentimentul de „esec” si de angoasa:

1: Nu este o tragedie, nu merita sa ii acord atat de multa atentie si sa imi tot zboare gandul la acea „gresala”. Se poate intampla oricui, nu ma mai invinovatesc. Au fost multe lucruri carora le-am inteles abia tarziu necesitatea.

2: Viata este o continua experienta prin care sunt nevoit sa trec, asa ca nu este nici primul si nici ultimul „esec”. Accept situatia si ma voi motiva pentru ca data viitoare sa fac altfel lucrurile.

3: Aleg sa nu il mai numesc comentariile celorlalti „critici”, ci „feedback-uri”, deoarece este important sa stiu unde am gresit si sa modific/repar. Daca singur nu imi dadeam seama unde gresesc, am nevoie de acea persoana care sa fie sincera si sa imi spuna unde am gresit. Am incredere in propriile forte si merg inainte, deoarece de acum voi primi doar feedback-uri, nu critici.

A gresi este omeneste, cu totii invatam cate o lectie la un moment dat care pe viitor ne va ajuta sa gasim alte modalitati de a face anumite lucruri. Ai grija de sufletul tau si elibereaza-te de angoasa greselii, ofera-ti zambete si accepta feedbak-urile!

Articol de Psiholog, Consilier dezvoltare personala, Consilier vocational  Francisca Conovici

ShareShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *