Stresul si cum il putem combate

Stresul si cum il putem combate

Simti ca nu mai poti face fata stresului? Iata cum il poti combate:

Stresul este un fenomen psihosocial cu care se confrunta fiecare persoana intr-un moment dificil din viata. Sarcinile dificile, greu de dus la bun sfarsit ii genereaza persoanei un nivel ridicat de stres. Acesta aduce dupa sine simptome ca: dureri de cap, ameteli,  palpitatii, insomnii, greturi, caderea parului, ruperea unghiilor, precum si stari de tristete, de neputinta, iritabilitate, frica, teama, anxietate. Stresul este o stare de tensiune, muschii corpului fiind incordati, aparand disconfortul.

Factorii de stres sunt reprezentati de situatii externe sau interne, cum ar fi: boli de orice natura, dificultati financiare, conflicte cu familia/prietenii/colegii de la locul de munca, orice forma de abuz (verbal, fizic, emotional), conditii precare la locul de munca.

 

Te simti stresat si nu stii cum sa mai faci fata situatiilor?

Iata cateva modalitati de a combate stresul:

  1. Reluarea activitatilor ce aduc satisfactie, cum ar fii hobby-uri: realizarea activitatilor placute conduc  la o stare de relaxare in care persoanei ii face placere sa desfasoare acele activitati.
  2. Muzica este un mod de eliminare a gandurilor apasatoare, fiind o sursa de energie.
  3. Alegerea starii de bine: fiecare persoana isi poate controla emotiile mai usor sau cu mai mult efort. De noi depinde sa ne propunem inceperea zilei zambind.
  4. Odihna: stresul se acumuleaza zi de zi, iar un somn sanatos poate aduce un echilibru si o stare de bine.  Lipsa somnului aduce dupa sine deficiente de concentrare si atentie, astfel  o persoana poate deveni stresata daca nu se odihneste corespunzator.
  5. Organizarea activitatilor: cu cat ziua este mai organizata si sunt stabilite activitatile pe fiecare zi, cu atat acestea pot fi duse la bun sfarsit, iar satisfactia la finalul zilei nu va ezita sa apara. Daca o persoana este dezorganizata si incepe mai multe activitati in acelasi timp, exista posibilitatea de a nu le duce la bun sfarsit, iar seara va aparea sentimente de neputinta, de nemultumire si implicit resimte stresul care s-a acumulat pe toata perioada zilei.
  6. Umorul: exista modalitati de destresare cum ar fi: un spectacol de stand-up comedy, de teatru, vizionarea unui film comedie, conversatii placute cu prietenii.
  7. Plimbarile: fiecare persoana poate alege unde doreste sa mearga sa se plimbe pentru a elimina stresul acumulat. Exista locuri placute, relaxante, linistite sau mai populate, dupa preferintele fiecaruia.
  8. Savurarea unui ceai parfumat, anti-stress, din plante: ceai de valeriana, de tei, lapte cald cu miere, scortisoara cu mere si portocale, iasomie, rozmarin etc.
  9. Alte activitati de relaxare: ascultarea muzicii de meditatie, citirea unei carti bune, petrecerea de timp de calitate cu cei dragi, plimbari prin oras, dans etc.

Articol de Psiholog, Consilier pentru dezvoltare personala Francisca Conovici

ShareShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *